perjantai 29. toukokuuta 2015

Eläköön tulppaanidiversiteetti!

Vuodet näkyvät tulppaanikirjossa: äkkiseltään laskien löysin puutarhastani 19 erilaista lajiketta.

Joka syksy ostan pussikaupalla tulppaaneja kylvettäväksi kukkapenkkeihini. Joka syksy ne penteleen markkinamiehet ovat keksineet uusia värejä, uusia yhdistelmiä, uusia kokoja, uusia reunuksia... Ja minuahan viedään kuin Toimia Facebookissa.
Kerrottu valkoinen tulppaani, tämä on ihan kauneimpia!

Jännittävät värit ja taustalla näkyy mun naapurin kesäproggis
Nää ripsuhelmat on niin nättejä.
Viime keväänä olin olevinani kovinkin fiksu: kirjoitin ylös, mitkä kukkapenkkini kaipaavat tulppaanitäydennystä ja minkä värisiä. No höh, syksyllä olin jo hukannut koko vihon, joten taas olin ostoksilla tulppaanihumalassa ja niin kuin humalassa yleensäkin, niin "helan går". Senpä vuoksi värikylläisyys ja yllättävät yhdistelmät ovatkin valttia puutarhassani aina keväisin.
Tänä keväänä olen nauttinut paitsi laadusta myös määrästä. Yli 50 oranssia tulppaani kukkapenkissä on jo näky, joka saa huokailemaa elämän yltäkylläisyyttä.


2 kommenttia:

  1. Minullakin on niin lyhyt muisti, että aina keväällä ihmettelen, että ai tämmöisiä kevätkukkijoita sitä tuli syksyllä nakattua maahan! Aivan ihana tuo vaaleanpunarimpsuinen :).

    VastaaPoista
  2. Syksyllä houkutuksia ei vaan voi vastustaa, mutta olenpas taas tehnytkin syksyllä hyviä ostoksia. Tuo kerrottu valkoinen on mun lemppari tällä kertaa. Puutarhasta myös häviää tulppaaneja, esim. mulla oli kaunis todella tummaakin tummempi lajike, joka ei enää tänä keväänä noussut.

    VastaaPoista